Publikációk

Poszter teljes szöveges megjelenéssel

[1]               D. Fodor, K. Enisz, R. Doman and P. Toth, „Tire road friction coefficient estimation methods comparison based on different vehicle dynamics models”, IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, pp. 1-4, 2011.

Poszter kivonatos megjelenéssel

[2]               I. Szalay and G. Kohlrusz, „Modeling of slotless surface-mounted PMSM for sensorless applications”, 15th edition of the European Ph.D. School: Power Electronics, Electrical Machines, Energy Control and Power Systems, 2014.

Előadások kivonatos megjelenéssel

[3]               F. Speiser, I. Magyar and K. Enisz, „Városi környezet-monitoring rendszer fejlesztése”, Mobilitás és Környezet Konferencia, 2010.

[4]               K. Enisz, R. Doman and D. Fodor, „Járműdinamikán alapuló útfelület és gumiabroncs közötti súrlódási együttható vizsgálata”, TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0003 Mobilitás és Környezet Projekt Konferencia, 2010.

[5]               K. Enisz, R. Doman and D. Fodor, „Vehicle-dynamics-based tire-road friction coefficient estimation”, PhD & DLA Symposium, 2010.

[6]               K. Enisz, P. Toth, D. Fodor and T Kulcsar, „ABS ECU járműdinamikán alapuló tesztelése HIL szimulációs környezetben”, Mobilitás és Környezet Konferencia, 2011.

[7]               L. Kovacs and D. Fodor, „Alumínium elektrolit kondenzátor maximális alkalmazási feszültségének becslése Spark-detektor méréssel”, Mobilitás és Környezet Konferencia, 2011.

[8]               P. Toth and D. Fodor, „Wavelet transzformáción alapuló gumi-nyomás becslés”, Mobilitás és Környezet Konferencia, 2011.

[9]               G. Kohlrusz, „Aszinkron motor vektoriális és skaláris szabályozásának összehasonlítása” címmel, Mobilitás és Környezet konferencia, 2011.

[10]           K. Enisz and P. Gergo, „A gumibitumen előállítási eljárásának és egy alkalmazástechnikai módszer továbbfejlesztésének újabb eredményei, Gumibitumen járműdinamikai szempontból történő vizsgálata”, Új gumibitumen technológia kifejlesztése és alkalmazása, Magyar Tudományos Akadémia, 2012.

[11]           D. Fodor, K. Enisz, I. Szalay and F. Speiser, „Elektronikus vezérlőegységek járműdinamikán alapuló tesztelése valósidejű HIL szimulátoron”, Energetika-Elektrotechnika Konferencia - ENELKO, 2012.

[12]           K. Nagy, „Járműipari CAN hálózatok jitter analízise”, National Instuments Diplomapályázat, 2012.

[13]           D. Fodor, „Járműipari szoftverszenzor fejlesztések HIL környezetben”, NI Autóipari Szimpózium, 2012.

[14]           G. Kohlrusz and I. Szalay, „Telítődési jelenség mérése és modellezése légmagos tekercselésű állandó mágneses szinkron motor érzékelő nélküli pozíció meghatározásához”, Factory Automation, 2013.

[15]           K. Nagy, „Bicikli menetdinamikán alapuló blokkolásgátló szabályozó fejlesztése”, Factory Automation, 2013.

[16]           K. Nagy and D. Fodor, „Járműipari kommunikációs hálózatok jitter analízise újrakonfigurálható kombinált NI-PXIe és NI-CompactRIO környezetben”, NI Days 2013 Konferencia, 2013.

[17]           K. Enisz, I. Szalay, D. Fodor, G. Kohlrusz, Z. Marton and K. Nagy, „Extended Kalman filter based friction coefficient estimation in HIL environment”, Workshop on Design, Simulation, Otimization and Control of Green Vehicles and Transportation, 2014.

[18]           I. Szalay, G. Kohlrusz and D. Fodor, „Including the shaft position information in the model of an PMSM motor for sensorless control application” Workshop on Design, Simulation, Otimization and Control of Green Vehicles and Transportation, 2014.

Előadások teljes szövegű megjelenéssel

[19]           R. Marshalko, D. Fodor, P. Balogh and P. Teodorescu, „Advanced control strategies for PWM DC converters contribute to the sustainable development of the main system”, Knowledge, culture, science the fundament of quality of life in society, 2010.

[20]           Z. Pocz, D. Fodor, „New way for functional analyzing of deflation detection system in a Hardware-In-the-Loop”, EPE-PEMC, 2010.

[21]           D. Fodor and K. Enisz, „Reconfigurable general propose NI-HIL simulator for vehicle dynamics based ECU-development and testing”, National Instruments NIDays 2011 (NI Case Study Contest, 1. helyezés), 2011.

[22]           K. Enisz, P. Toth, D. Fodor and T. Kulcsár, „Vehicle dynamics based ABS ECU testing on a real-time HIL simulator”, IFFK 2011, Paper 41, pp.268-273, 2011.

[23]           D. Fodor, R. Marschalko and L. Kovacs, „Analyzing the influence of DC-link capacitor aging on the PWM converters operation”, International Conference on Electrical Drives and Power Electronics, 2011

[24]           P. Toth, K. Enisz and D. Fodor, Tyre pressure monitoring with Wavelet-transform, IFFK 2011, Paper 46, pp.310-312, 2011.

[25]           D. Fodor and R. Marschalko, „Analyzing the Influence of DC-Link capacitor aging on the PWM converters operation”, Electrical Drives and Power Electronics, 2011.

[26]           M. Hunor, „Állandó mágneses szinkron motorok szoftverszenzor alapú rotor pozíció meghatározása”, Országos Tudományos Diákköri Konferencia, 2011.

[27]           K. Enisz, P. Toth and D. Fodor, „Verification test automation of automotive ECU’s in a real-time HIL environment”, Factory Automation Conference, pp. 114-119,2012.

[28]           L. Kovacs and Cs. Kadi, „Aluminium electrolytic capacitor production planning by preactor APS”, Factory automation conference, 2012.

[29]           L. Kovacs and D. Fodor, „Accelerating aluminium electrolyte capacitor research and development via measurement automation system”, Factory automation conference, 2012.

[30]           P. Teodorescu, M. Bojan, D. Fodor and R. Marschalko, „Research concerning appropriate PFC methods for classic CFL lighting devices”, 15th International Power Electronics and Motion Control Conference, 2012.

[31]           A. Kovari and D. Fodor, „ARX model based Fault Detection of Rolling Mill’s Automatic Gauge Control System”, 15th International Power Electronics and Motion Control Conference, 2012.

[32]           G. Kohlrusz and I. Szalay, „Telítődési jelenség mérése és modellezése légmagos tekercselésű állandó mágneses szinkron motor érzékelő nélküli pozíció meghatározásához”, XXXI. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, 2013.

[33]           B. Csomos and G. Kohlrusz, „Diszkrét Fourier-transzformáció alapú aktív zajelnyomás off-line hangolt adaptív szűrővel”, XXXI. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, 2013.

[34]           K. Nagy, „Bicikli menetdinamikán alapuló blokkolásgátló szabályozó fejlesztése”, XXXI. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, 2013.

[35]           L. Kovacs, D. Fodor and R. Marschako, „Power converter based test bench design for Aluminum electrolytic capacitor”, IEEE 4th International Youth Conference on Energy, 2013.

[36]           L. Kovacs, L. Gal and D. Fodor, „Influence of Aluminum can flatness on heat dissipation of Aluminum electrolytic capacitor”, Factory Automation, 2013.

[37]           R. Marschako, D. Fodor and L. Kovacs, „Cooperation in the danube region for improvment of energy storage elements in the low and medium power processors”, Humboldt-Kollegen Belgrad, 2013.

[38]           I. Szalay and D. Fodor, „Modeling of slotless surface-mounted PM synchronous motor for sensorless applications”, 17th International Conference on Electrical Drives and Power Electronics, 6th joint Croatian-Slovak Conference, 2013.

[39]           R. Katona and D. Fodor, „Texas Instruments MSP430 Microcontroller Based Portable Multi-purpose Instrument for Android Platforms”, EDERC (European Embedded Design in Education & Research) Conference, 2014.

[40]           D. Fodor and K. Enisz, „Vehicle dynamics based ABS ECU verification on real-time Hardware-In-the-Loop simulator”, IEEE International Power Electronics and Motion Control Conference and Exposition 2014, Paper ID 530, 2014.

[41]           L. Kovacs and D. Fodor, „New flatness measurement method of Aluminum electrolytic capacitor can for PWM converter” The 2nd IEEE Conference on Power Engineering and Renewable Energy (ICPERE 2014), 2014.

[42]           K. Enisz, I. Szalay, G. Kohlrusz, D. Fodor and Z. Marton, „Improvement of active safety systems by the extended Kalman filter based estimation of tire-road friction coefficient”, 2014 IEEE International Electric Vehicle Conference (IEVC 2014) - Proceedings of a meeting held 17-19 December 2014, Florence, Italy, ISBN: 9781479960767, DOI: 10.1109/IEVC.2014.7056198

[43]           I. Szalay, D. Fodor and G. Kohlrusz, „Modeling of slotless surface-mounted PM synchronous motor for sensorless applications 2014 IEEE International Electric Vehicle Conference (IEVC 2014) - Proceedings of a meeting held 17-19 December 2014, Florence, Italy, ISBN: 9781479960767, DOI: 10.1109/IEVC.2014.7056198

[44]           Z. Marton, K. Enisz, D. Fodor and K. Nagy, „Frequency based tire pressure monitoring”, 2014 IEEE International Electric Vehicle Conference (IEVC 2014) - Proceedings of a meeting held 17-19 December 2014, Florence, Italy, ISBN: 9781479960767, DOI: 10.1109/IEVC.2014.7056198.

Megjelent közlemények

[45]           F. Speiser, I. Magyar and K. Enisz, „Municipal environmental-monitoring system”, Hungarian Journal of Industrial Chemistry, Volume 38, Issue 1, pp. 63-66, 2010.

[46]           D. Fodor, H. Medve, I. Szalay and T. Kulcsar, „Sensorless rotor position detection of PMSM for automotive application”, Hungarian Journal of Industrial Chemistry, Volume 38, Issue 2, pp. 207-210, 2010.

[47]           D. Fodor, „Aluminium electrolytic capacitor research and development time optimization based on a measurement automation system”, Acta Universitatis Sapientiae Electrical and Mechanical Engineering, Volume 2, pp. 40-50, 2010.

[48]           P. Toth, K. Enisz and D. Fodor, Tyre pressure monitoring with Wavelet-transform, Hungarian Journal of Industrial Chemistry, Volume 39, Issue 1, pp. 153-156, 2011.

[49]           R. Jakab, K. Enisz, V. Hauptmann, F. Speiser and D. Fodor, „Bycicle ABS prototype development”, Hungarian Journal of Industrial Chemistry, Volume 39, Issue 1, pp. 91-94, 2011.

[50]           I. Szalay, H. Medve and D. Fodor, „Analysis and Modeling of Slotless Permanent Magnet Synchronous Motors”, Hungarian Journal of Industrial Chemistry, Volume 39, Issue 1, pp. 141-146, 2011.

[51]           K. Enisz, P. Toth, D. Fodor and T. Kulcsar, „Vehicle dynamics based ABS ECU testing on a real-time HIL simulator”, Hungarian Journal of Industrial Chemistry, Volume 39, Issue 1, pp. 57-62, 2011.

[52]           L. Kovacs and D. Fodor, „Estimation of the maximum applicable voltage level of alumium electrolytic capacitors by automated spark detection measurement”, Hungarian Journal of Industrial Chemistry, Volume 39, Issue 1, pp. 73-78, 2011.

[53]           G. Kohlrusz and D. Fodor, „Comparison of scalar and vector control strategies of induction motors”, Hungarian Journal of Industrial Chemistry, Volume 39, Issue 2, pp. 265-270, 2011.

[54]           D. Fodor and K. Enisz, „Reconfigurable HIL simulator for vehicle-dynamics-based ECU development and testing with NI VeriStand and NI TestStand”, In-Depth Solutions with Graphical System Design in Eastern Europe, National Instruments, pp. 7-11, 2012.

[55]           D. Fodor and R. Weisz, „Járműkerék-modellezés”, Magyar Tudomány 2012/7, Mobilitás és környezet különszám, pp. 132-145, 2012.

[56]           L. Kovacs, D. Fodor, O. Klug and K. Enisz, „Measurement automation system for aluminium electrolytic capacitor development”, IEEE Instrumentation & Measurement Magazine, Volume 16, Issue 3, pp. 38-43, 2013.

[57]           L. Kovacs, L. Gal and D. Fodor, „Influence of can flatness on heat dissipation of aluminum electrolytic capacitor”, Hungarian Journal of Industry and Chemistry Volume 41, Issue 1, pp. 41-46, 2013.

[58]           D. Fodor and K. Enisz, „A „hardware in the loop” járműdinamikai alkalmazása”, Magyar Elektronika, Volume 4, pp. 18-21, 2014.

[59]           K Enisz, D. Fodor, I. Szalay and L. Kovacs, „Reconfigurable real-time hardware-in-the-loop environment for automotive electronic control unit testing and verification”, IEEE Instrumentation & Measurement Magazine, Volume 17, Issue 4, pp. 31-36, 2014.

[60]           K. Enisz, I. Szalay, G. Kohlrusz and D. Fodor, „Tire-road friction coefficient estimation using discrete-time extended Kalman filter”, Journal of Automobile Engineering (Part D of the Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers), DOI: 10.1177/0954407014556115, 2014. (IF: 0.645, 5-year IF: 0.72), (2014. szeptember 17.)

[61]           L. Kovacs, D. Fodor, K. Enisz, „Analyzing the dielectric oxide layer degradation of aluminum electrolyte capacitors used in PWM power converters”, IEEE Electrical Insulation Conference, 2015.

Intézet vezetőség, kapcsolat

fd 2011

Dr. Fodor Dénes intézetvezető
szoba: C218
telefon: 88/62-4000/6082
e-mail:This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  Ihász Gabriella
szoba: B108
telefon: 88/62-4264
e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">
Összes elérhetőség az egyetemi telefonkönyvben: 
http://uni-pannon.hu/index.php/elerhetosegek/telefonkonyv (Géptan Intézeti Tanszék, Járműmechatronika Intézeti Tanszék)
Kutatás Publikációk